10. ledna 2017

Nový rok, nový začátek?

Ahoj!

Teda. Tak tahle pauza mezi články byla daleko delší, než jsem si myslela. Bohužel. Proto se teď ani nemám, jak se tak říká, od čeho 'odpíchnout'. Ale stejně zkusím něco napsat. A akorát vy sami můžete posoudit, jestli se to dá číst. V mém životě se totiž od té doby, co jsem se ozvala naposledy, odehrála spousta, snad i zajímavých, věcí.

Teď se snad trochu napravím a začnu přispívat články o něco častěji. Ale to je zatím jen mé přání. Uvidíme, jaká bude realita. Vážně bych si přála publikovat články minimálně jednou týdně, ale nechci nic slibovat.


Za tu dobu, co jsem se neozvala, se v mém životě odehrála spousta věcí. Přemýšlela jsem, jestli nechci změnit obor na univerzitě, přestalo mě všechno bavit a měla jsem pocit, že se z toho všeho zhroutím. Uzavřela jsem taky můj první semestr na University of Derby, a to hodně úspěšně. Jela/letěla jsem domů na Vánoce. A víte, jak se říká, že člověk neví, co má, dokud o to nepřijde? Tak to je pravda. Zase jsem viděla skoro všechny své přátele a rodinu, a popravdě řečeno, bylo o dost těžší opouštět je teď, než tomu bylo v září. Což o to, já si tu skutečně nemám na co stěžovat. Spousta nových přátel, skvělí spolubydlící a ztrácení přátel, kteří o člověka nestojí, docela zahází se životem. V dobrém slova smyslu, samozřejmě. Já se teprve nedávno vrátila ke čtení. A to takovému, kdy vydržím u knížky sedět půl dne. A vrátila jsem se taky ke psaní - prvně začínám touhle formou. Zase se začínám zabíhat do toho, co mě dřív tolik bavilo. Cvičím jógu, lenoším, píšu, čtu a snažím se učit a poznávat nové věci. A zatím se mi to daří.


Spousta lidí věří, že novým rokem získávají nové šance něco změnit a stanovují si svá předsevzetí. Já se letos rozhodla, že se vrátím k tomu, co jsem dělala dřív, budu taková jako dřív. No a co, že jsem introvertka? No a co, že nebudu chodit na každou party v Derby? No a co, že zase budu jednou dávat přednost sobě před ostatními? Zkusím to. A třeba to vyjde. Jednou mi někdo napsal, že všechno je o prioritách. A já si myslím, že má pravdu. Stanovím si svoje priority, připomenu si svoje cíle, za které stojí bojovat, a znovu si řeknu, jak jich chci dosáhnout. Teda alespoň tak nějak zní můj plán.

Momentálně jsem znovu v Derby a připadám si najednou hrozně produktivní. A to je zvláštní, protože jsem vlastně skoro celé dny v knihovně, kde jen čtu a píšu. Ale vždycky mi přijde, že jsem toho za ten jeden jediný den zvládla strašně moc. I když jsem neudělala skoro nic. Ale stejně z toho mám vždycky lepší pocit, že jsem pro sebe něco udělala. Za ty 2 dny, co jsem u v knihovně od svého návratu strávila, jsem si přečetla Leaves of grass (Stébla trávy) od Walta Whitmana, skoro celý Naked Lunch (Nahý oběd) od Williama S. Burroughse a část Shakespearových sonetů. A taky jsem znovu přečetla Pride and Prejudice (Pýcha a předsudek) od Jane Austen



Stébla trávy vám můžu jedině doporučit, je to vcelku lehké, poutavé čtení. Burroughs mi svým Nahým obědem připomněl, proč stojí za to věnovat pozornost i ostatním beatnikům a ne jenom Kerouacovi. A Sonety od Williama Shakespeara? To už je taková klasika. Nádherné čtení, které na vás zanechá své stopy, ať chcete nebo nechcete. Pýcha a předsudek je ale i tak moje nejmilovanější knížka. Pro příště bych vydavatelům doporučila, ať na přebal natisknou varování: "Čtěte na vlastní nebezpečí. Hrozí, že se zamilujete do pana Darcyho." Ale víte, čemu říkám osud? Moje univerzitní město, Derby, se nachází v hrabství Derbyshire, kde se podle Jane Austen nachází Pemberley, sídlo pana Darcyho. Taky se kousek od Derby nachází dům (Chatsworth House), kde se točila filmová verze Pýchy a předsudku z r. 2005 a právě toto místo bylo vyobrazeno jako Pemberley.

Chatsworth House
Zdroj: www.weheartit.com

Ale teď už dost mého plkání o ničem. Slibuji, že se pokusím, aby byl příští článek trochu normálnějšího rázu. Dneska jsem se pustila do čtení The Curious Case of Benjamin Button (Podivuhodný případ Benjamina Buttona), který napsal F. Scott Fitzgerald. Že je vám to jméno povědomé? Není divu! Z jeho pera vznikl i Velký Gatsby! Doposud jsem tento příběh znala pouze z filmového plátna, kde se v hlavních rolích objevují Brad Pitt a Cate Blanchett, tak jsem zvědavá, jak na mě zapůsobí v tištěné podobě.

Doufám, že se vám článek alespoň trochu líbil, i když se tu objevil po takové době. Vážně se pokusím přispívat pravidelněji a zase trochu víc tematicky. Mám naplánovaných pár recenzí a rozhovorů, takže znovu trošku najedu do starých kolejí. Ale jestli máte nějaké přání na článek, recenzi, rozhovor nebo cokoliv, co byste si chtěli přečíst, tak sem s tím.

Díky za pozornost.

Mějte se krásně.

Evča

Žádné komentáře:

Okomentovat