27. prosince 2014

Pár stovek stran fascinujícího cestování a snění.

Aneb pár knížek, které jsem dostala k Vánocům


Vánoce jsou za námi, přejedli jsme se jako každý rok, strávili čas s našimi blízkými, dostali spoustu dárků, viděli milion pohádek, které vysílali už milionkrát před tím, a marně doufali, že třeba zase jednou zažijeme bílé Vánoce. A i když jsme se toho sněhu nakonec nedočkali, tak doufám, že to nijak neovlivnilo radost z dárků, které jsme našli pod stromečkem. Třeba u mě většinu dárků tvořily knihy. A jaké? To se dozvíte v tomhle článku.




J. D. Salinger - The Catcher In The Rye


Tahle kniha - po česku známá jako Kdo chytá v žitě - spisovatele Salingera je jedním z nejvýznamnějších děl americké literatury 20. století. Přiznám se, že zrovna o téhle - a ani o ostatních knížkách v článku - moc nevím. Vlastně vůbec nic. Každopádně se říká, že byla kontroverzní už jen ne zrovna vybraným slovníkem postav, a vykreslené sexualitě.  


Hlavní postavou je Holden Caulfield, který vypráví svůj životní, a ne zrovna šťastný příběh. Proto jsem docela zvědavá, jestli se mi knížka bude líbit, a jestli jí budu vůbec rozumět, když je zrovna v anglickém vydání.






Jane Austen - Opatství Northanger, Emma a Mansfield Park


Už jsem zmiňovala, že mi učarovala kniha Pýcha a předsudek od Jane Austen, a právě její další knihy bych si chtěla pořídit. Nevěřím, že se mi to povede, ale tyhle tři přírůstky do mé knihovničky jsou celkem dobrý začátek, ne? U těchto knížek ale vážně vůbec netuším, o čem jsou. 


Jako každý správný génius s občasnou inteligencí automatické pračky bych řekla, že Opatství Northanger bude o opatství Northanger kdesi v Anglii, a o osudu jeho obyvatel (doufám v zápletku podobnou té mezi Elizabeth a panem Darcym). 


Emma třeba bude o dívce, která se jmenuje Emma - jestli se bude jmenovat třeba Marry, budu v šoku. 


A Mansfield Park? Další knížka, kterou jsem si koupila v anglickém vydání. Takže rychle připravit tužku, a psát si na okraj slovíčka, která neznám!








Charles Dickens - Christmas Books


Miluju Vánoce! Bude to nejspíš tím, že nemusím do školy, můžu dlouho spát, číst si několik hodin v kuse - klidně přes noc, poslouchat vánoční písničky a dívat se na vánoční pohádky. Docela smutné je ale to, že mě tahle nálada bere už od října. Nejsem na sentimentální řeči toho typu, že o Vánocích musíme být všichni šťastní, a kdo šťastný není je automaticky morous. Ale je fakt, že další věcí co se mi na Vánocích líbí je to, kolik času  trávím s rodinou - i když hádky samozřejmě nikdy nevymizí. 


Když jsem tuhle knížku uviděla v Neoluxoru, musela jsem ji mít - už jen kvůli obálce se Santou. To je přece dokonalý! A aby toho nebylo málo, najdeme zde rovnou 5 Dickensových vánočních příběhů. Prvním je A Christmas Carol, známý také jako Vánoční koleda. Děj je určitě všem známý. Lakomý Scrooge, který nenávidí Vánoce, děti, a vlastně skoro všechny okolo. Poté se mu postupně zjeví duch jeho mrtvého společníka Marleyho a 3 duchové Vánoc. Duch Vánoc minulých, současných a budoucích. Ti mu ukáží, o co všechno svou nenávistí přichází, a on s jejich pomocí přichází na správnou cestu za štěstím.






Katty Joyce - Nespokojený melancholik Hugh Laurie


Pochybuji, že je mezi Vámi - našimi čtenáři - někdo, kdo by neznal představitele možná až drsně upřímného Doctora House, který se jmenuje Hugh Laurie. Dále byste ho mohli znát také díky jeho knize Obchodník se smrtí. 


Všichni ho znají jako herce, ale bohužel je spousta lidí, kteří o něm neví, že je také skvělý hudebník. Se svou kapelou Hugh Laurie Blues už několikrát navštívil i naši zemi, a já věřím, že se mi někdy podaří jeho vystoupení navštívit. Kdo by odolal jeho stávajícímu britskému přízvuku?


Hugh Laurie je můj oblíbený herec, spisovatel i hudebník. Možná právě to je důvod, proč jsem tuhle jeho biografii musela mít. 






Tommy Donbavand- Doctor Who: Závoj smutku


Doctor Who je nejstarší britský sci-fi seriál, vloni slavil 50 let výročí. Hlavním hrdinou je poslední pán času z Gallifrey. Neumírá, ale může 11krát zregenerovat. Během svých dobrodružství a cest zachraňuje lidstvo i ostatní planety spolu se svými společníky, kteří se po čase střídají. Setkávají se také s Daleky, Kyberlidmi, Oody, či s Plačícími anděli.


Dobrovolně a bez mučení se přiznávám, že jsem obrovským fanouškem tohoto seriálu. O Doctorovi vyšla spousta knih, ale pokud vím, tak tahle je první, která popisuje dobrodružství jedenáctého Doctora a jeho společnice Clary. Ano, občas si připadám jako šílenec, ale co... Všichni občas potřebujeme projevit a uvolnit tu část šílenství, která se v nás skrývá.


A jen tak mimochodem... Jsou mezi Vámi - našimi čtenáři - nějací fanoušci Doctora Who?






Haruki Murakami - Kafka na pobřeží


Haruki Murakami je už dlouho na mém wishlistu knížek a autorů, které si chci přečíst. O jeho díle bohužel nevím vůbec nic. Ale když byl tak žhavým adeptem na Nobelovu cenu za literaturu, tak nemůže být špatný, ne? Tuhle knížku budu číst na doporučení mé drahé sestřičky - a my dvě máme obdobný vkus - takže doufám, že mě její oblíbená kniha nezklame.



Vím, že tohle byl článek o ničem, a zároveň tak trochu o všem. Možná se Vám tenhle článek nelíbil, možná líbil, ale co. Jednou by obě varianty přišly na řadu. 

Třeba Vás některá z knížek zaujala, nebo jste ji už dokonce četli. Pokud se s námi chcete podělit o názor na některou z knížek, budeme jedině rády.

E & K

4 komentáře:

  1. Ach, Záboj smutku! Ten dostala kamarádku, tak si ho od ní půjčím výměnou za nějakou mojí jinou DW knížku - o něco víc jsem toužila po jistých anglických a trochu se bojím překladu. Tak půjčím a uvidím, zda má v lednu cenu kupovat Daleckou generaci. :)
    Jinak krásné knížky. Zvlášť ten Dickens - letos mám jeho Olivera Twista v povinné četbě, tak jsem si řekla, že se do něj pustím v angličtině. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sama jsem na tu knížku zvědavá... Mně ji koupil brácha, protože ví, že ten seriál miluju. Ale co jsem zatím četla reakce lidí, tak se většinou docela líbila... Tak uvidím, jak mě to dostane. :D
      A co se týče knížek v angličtině, tak si myslím, že se není čeho obávat. Předpokládám, že tužku a slovník má doma skoro každý, takže když si občas třeba na kraj knížky nebo na papír napíšeš slovíčko který neznáš, tak nemáš žádný problém.. :)
      Pokud vím, my bohužel v povinné četbě nic od Dickense nemáme.. To mě docela mrzí, protože třeba jeho Kronika Pickwickova klubu by mohla být hodně dobrá.. :)
      Jinak ti přejeme krásné čtení :)

      E & K

      Vymazat
  2. Ahoj.Haruki má osobitý styl psaní.Četl jsem od něj 1Q84,a tedka Norské dřevo.Člověk se na to musí soustředit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :-) Já se do Murakamiho pustila teprve nedávno, a musím říct, že se mi jeho Kafka na pobřeží zatím hodně líbí. Líbí se mi, jak se prolínají příběhy Kafky a pana Nakaty, a oslovil mě i jeho styl psaní. :-)

      Vymazat