4. října 2015

Google poezie

Ahoj, ahoj!

Tak jak jste zvládli první měsíc školy? Mně chvilku trvalo, než jsem si zvykla, že zase musím něco dělat a učit se. I když je pravda, že jsem si za ty prázdniny od učení moc neodpočinula, ale aspoň jsem měla klid od strojírenství. Navíc nás už učitelé stačili vystresovat s maturitou. No jo, poslední ročník na střední. Ale přece jen se už našlo i něco pozitivního - škola pořádala výběrové řízení na týdenní jazykový kurz v Anglii (Brighton, Hastings a Londýn) pro 10 lidí z celé školy - a hádejte co. Vybrali mě! Ale to je teď vedlejší, nebudu z blogu dělat svůj deníček, nebo tak něco. O čem tedy bude dnešní článek?

Pokud někdo čtete The Literature Empire už nějakou dobu, tak určitě víte, že spolupracuji s nakladatelstvím Backstage Books. (Jak jinak by se tu vzaly rozhovory s tak výjimečnými autory?) A právě toto nakladatelství nedávno vydalo svou nejnovější e-knihu Google poezie. Říkáte si, že Vám to přijde povědomé? To by mělo!

Google poezie: Básně z vyhledávače

Sestavili: Tomáš Miklica a Daniel Poláček
Nakladatelství: Backstage Books
Rok: 2015
Cena: 25 Kč

Google poezie je českou obdobou projektu Google Poetics a samotný princip je velmi jednoduchý. Určitě jste se už někdy dostali do situace, kdy jste si nevěděli rady, nechtěl se Vám vypracovávat referát nebo jste hledali inspiraci. Kde jste tedy hledali odpověď? Předpokládám, že většina z Vás právě na Googlu. Ten ví přece všechno - teda až po mamince. Všichni také víme, že Google využívá dynamické vyhledávání, kdy se nám zobrazují výsledky již během psaní. Jen málokdo si ale všímá, jak Google dovede být poetický. 

Pokud bych Google poezii měla zařadit do nějakého literárního směru, byl by to jednoznačně dadaismus. Každý verš je o něčem jiném, a samotný verš vlastně ani nemusí dávat smysl. A přesto má to NĚCO, co člověka zkrátka okouzlí. 


Pravda o uprchlické krizi

Musím se přiznat, že jsem znala spíše Google Poetics, ale čeština je čeština. Proto jsem velmi ocenila, když se mi tato e-kniha dostala do rukou (na e-mail by asi bylo přesnější, že?). Objevila jsem tak další skrytá zákoutí "čecháčkovské" geniality a vynalézavosti. 

Pravda je kostnatá (aneb Valentýnská)


Co k e-knize Google poezie říci víc? Mile mě překvapila. Dovolím si ji všem doporučit, protože je vtipná a troufám si tvrdit, že osloví každého. Tedy pokud nejste studený psí čumák. Ani nemusíte rozumět poezii, protože tady by Vám to stejně k ničemu nebylo. Celkově je to četba, která je skvělým prostředkem k odreagování a je skvělým společníkem, když chcete zapomenout na své každodenní problémy.

A kde si můžete tento skvost koupit? V internetovém knihkupectví Kosmas.cz za již zmiňovaných 25 Kč.

Na závěr bych se s Vámi ráda podělila o mé oblíbené kousky Google poezie. Tak si ji užijte.










Pokud Vás projekty Google Poetics a Google poezie nějakým způsobem oslovily, tak je můžete sledovat jak na jejich oficiálních webech, tak na Facebooku a ostatních sociálních sítích:


Tak, dočetli jste do konce! Jestli Vás recenze bavila (případně alespoň zaujala), tak jsem jedině ráda. Myslím si, že projekt Google poezie rozhodně stojí za Vaši pozornost a zaslouží si dostat se více mezi lidi.

Doufám, že se Vám článek líbil a doufám, že jste na mě stále nezanevřeli. Minule jsem říkala, že se pokusím publikovat články častěji, ale zase jsou to 2 týdny. Tak třeba se to příště povede. 

Děkuji nakladatelství Backstage Books a těším se na další spolupráci. :)

Mějte se krásně!

Evča

5 komentářů:

  1. Tak tohle mě zaujalo :D Dobrý nápad. :) Už jsem se připojila na FB. :)
    blog Měj se ráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. Je hezké, když se objeví něco nového. A děkuji! :)

      Vymazat
  2. Poéziu zbožňuje a sama ju tiež tvorím ... ale toto :D :D :D toto je bomba skveléé

    OdpovědětVymazat