23. ledna 2015

Mistr současné romantiky

Nicholas Sparks

Dlouho jsem nepublikovala žádný článek o nějakém spisovateli, že? Možná, že mezi Vámi třeba tenhle typ článků nemá tak velký úspěch, ale stejně to zkusím znovu. Dnešní článek bych chtěla věnovat autorovi, který se jmenuje Nicholas Sparks. Možná si říkáte, že ho určitě neznáte, ale dovolte mi, abych Vás vyvedla z omylu. Některé jeho knihy posloužily jako předlohy pro úspěšné romantické filmy, a já věřím, že jste alespoň o jednom z nich slyšeli.





Mezi jeho tvorbu patří například:
  • Zápisník jedné lásky 
  • Vzkaz v láhvi
  • Noci v Rodanthe 
  • Nezapomenutelná cesta
  • Milý Johne
  • Poslední píseň
  • Bezpečný přístav
  • To nejlepší z nás
  • Nejdelší jízda
  • Talisman
Narodil se 31. prosince 1965 v USA a je jedním z nejúspěšnějších amerických spisovatelů současnosti. V díle se zaměřuje především na témata jako jsou křesťanství, láska, tragédie a osud. Do dnešního dne vydal 18 děl, která mají často romantickou formu a hlavní postavy se v nich obvykle nedočkají happy endu v běžném slova smyslu.


Svůj první, nikdy nepublikovaný román, The Passing, napsal v roce 1985, během studia na Notre Dame. Druhý román, The Royal Murders - rovněž nikdy nepublikovaný - napsal v roce 1989. V roce 1994 napsal další román The Notebook. Ten zaujal literární agentku Theresu Park, která zařídila jeho vydání v nakladatelství Time Warner Book Group. Vyšel v říjnu roku 1996 a zaznamenal obrovský úspěch - první týden vedl žebříček bestsellerů New York Times, a své příznivce získal i na mezinárodní scéně.

Jeho první román jej finančně dokonale zabezpečil, poté se oddal literární tvorbě a sepsal řadu dalších, mezinárodně velmi úspěšných bestsellerů. Jeho dílo bylo přeloženo do více než 35 jazyků, včetně češtiny. Na námět osmi jeho románů byly vytvořeny celovečerní filmy, které dohromady vydělaly více než čtvrt miliardy dolarů → taky bych chtěla... 

I když je Nicholas můj oblíbený autor, je fakt, že nemůžu až tak moc posoudit, jestli je skutečně tak skvělý. Já sama jsem četla pouze dvě jeho knížky, a to Poslední píseň a Bezpečný přístav. Oba příběhy se mi velmi líbily, ale nedovedu říct, který se mi líbil víc. Každopádně obě knížky doporučuji! A které knížky jste od něj četli Vy? Patří některá mezi Vaše oblíbené?




A co se týče filmů na motivy jeho knih, tak se taky nedá říct, že bych byla nějaký znalec. Viděla jsem filmy, jako jsou například Milý Johne, Dlouhá cesta (předlohou byla Nezapomenutelná cesta), Poslední píseň - v hlavní roli s Miley Cyrus - a Talisman. Musím říct, že Dlouhá cesta se mi asi líbila nejméně. To téma lovestory + rakovina mi už přijde šíleně ohrané, ale tak znáte to... Sto lidí, sto chutí, takže jaký máte na ten příběh názor Vy? :)



Budu ráda za komentáře a Vaše reakce. A i když vím, že tyhle články o spisovatelích zrovna nemusíte, jsem ráda, že jste si ho přečetli. A o čem bude příští článek? To je zatím tajemství. Můžu ale prozradit, že si za pár dní dočkáte i pokračování článku I wish they were real... :)

E

6 komentářů:

  1. Nicholas Sparks je jedním z mých oblíbených autorů. Nebo alespoň "byl". Tím chci říct, že na gymplu (což už cca 10 let bude), jsem viděla dva jeho filmy: Zápisník a právě Dlouhou cestu. Moc se mi oba líbily, když jsem tedy zjistila, že jsou dle knižní předlohy, šla jsem vyplenit městskou knihovnu. :))

    Od té doby jsem přečetla snad vše, co bylo dostupné a když vydal něco nového (Poslední píseň, Milý Johne, Talisman), ráda jsem po těch knihách sáhla. Z jeho novinek jsem teď (po dlooouhé době) četla Co s láskou. Doma mám ještě Bezpečný přístav a Nejdelší jízdu.

    Mám ho ráda pořád, ale tu největší vlnu mám již za sebou - přesto si jeho knihy přečtu ráda a s chutí. A hromadou kapesníků po ruce. Jeho knihy mi ukázaly, že číst a brečet jde docela blbě. :))

    Jinak co se týče té Dlouhé cesty: vezmi si, že kniha je 16 (a film 13 let) stará. Chápu, že teď je "téma rakovina" na roztrhání, ale myslím, že zrovna s tímhle stál Sparks "v počátcích". :)

    Hnízdo zvrhlé Narcisky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týče jeho knížek, tak mě celkem mrzí, že jsem zatím přečetla jen ty dvě, ale chystám se přečíst i další. Jenže mám tolik dalších nepřečtených knížek!! :D

      A co se týče těch dvou, tak v Poslední písni miluji ten vztah, který má Steve ke svým dětem... Je fakt, že při téhle knížce mě rozbrečel právě Steve a ten konec, jak Nicholas popisuje to světlo které dopadalo dovnitř kostela přes vitrážové okno. :) A Bezpečný přístav je taky skvělý - strašně jsem litovala Katie..

      A ta Dlouhá cesta... Neříkám, že se mi nelíbila vůbec a nepopírám, že má něco do sebe. Sama jsem ji viděla mockrát. A i když stál Sparks teprve v počátcích takového tématu, i tak mě to víc táhne k Poslední písni a Talismanu.. :)

      Vymazat
  2. U mě tento článek úspěch má, ráda jsem se o Sparksovi dozvěděla více , protože patří mezi mé oblíbené autory :) Četla jsem od něj jen dvě knihy- Poslední píseň a Milý Johne, ale obě byly výborné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé jsem ráda za takovou kladnou reakci na článek tohohle typu.. :) Třeba se tak časem dokopu i k dalším :) Jinak u příběhu Milý Johne mě hrozně zklamal konec.. Takže mým favoritem je Poslední píseň :)

      Vymazat
  3. Já bych se u toho asi roztekla :-D. Jsem spíše na thrillery :-).
    Zvu vás všechny na mou giveaway o voňavé ceny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně tenhle žánr nijak zvlášť nevadí... Ale stejně u mě asi zatím vede fantasy a detektivky od Jo Nesba <3:)

      Vymazat