14. února 2016

Jdi za svým srdcem

Ahoj, ahoj!

Tohle je i pro mě hodně nečekaný a neplánovaný článek, ale ke dni svatého Valentýna si ho zkrátka neodpustím. Minulý rok jsem se ve článku L - O - V - E věnovala mým oblíbeným zamilovaným dvojicím z úžasných knížek. A abych se s tímto námětem neopakovala, tak jsem se rozhodla sestavit seznam míst, která známe z romantických příběhů nebo je proslavili známí autoři, a měl by je podle mě navštívit každý čtenář. Co je tedy 1. položkou na seznamu?

Zdroj: www.weheartit.com

Verona, Itálie


Ach Romeo, Romeo! Proč jsi Romeo?
Své jméno zapři, odřekni se otce,
anebo, nechceš-li, zasvěť se mně,
a přestanu být Kapuletová.

Už když mě napadlo, že bych mohla dát tenhle článek dohromady, bylo jasné, že italské město Verona, které se proslavilo především díky dramatu Willa Shakespeara - Romeo a Julie. Faktem je, že už dlouho sním o tom, že Itálii procestuji od severu k jihu a zastavím se při tom ve Veroně, Milánu, Padově, Římě a jela až do Syrakus. Ale zatím je to dost nepravděpodobné, protože bych takhle chtěla procestovat skoro celou Evropu. 

A co vlastně můžete vidět ve Veroně? Největším lákadlem je zaručeně Juliin balkon. U domu, kde se balkon nachází, turisté dříve mohli psát Julii dopisy a někteří je do konce připevňovali na zeď žvýkačkami. Radní města to ale zakázali, protože potom byl na nádvoří nepořádek a žvýkačky hyzdily dům. Dále za návštěvu určitě stojí i třetí největší amfiteátr světa, který se po tom v Římě a aréně v Capui nachází právě ve Veroně.

Zdroj: www.weheartit.com

Zdroj: www.weheartit.com

Zdroj: www.weheartit.com

Chawton, Anglie

„Láska z nás všech dělá blázny.“

Velká Británie. Moje nejoblíbenější místo na zemi. Nebo minimálně v Evropě, protože jsem mimo ni nevytáhla paty. Zatím. Velká Británie má pro mě jedinečné kouzlo - a to nejen proto, že je to země Harryho Pottera, Jane Austenové a sester Brönteových, nebo proto, že doufám, že je s tou zemí spjatá i má budoucnost, ale je tu ještě něco, co snad ani nedokážu pojmenovat. Ale rozhodně počítejte s tím, že se Velká Británie ještě objeví.

A teď k tomu, čím je slavná vesnice Chawton. V této vesnici žila dům Jane Austen, který v současné době funguje jako muzeum. Místo samo o sobě možná není až tak romantické, ale pro fanoušky této spisovatelky bude jistě ideální. 

Zdroj: www.weheartit.com

Zdroj: www.weheartit.com

Dublin, Irsko

Irsko. Další z mých cestovatelských snů. Ať zabrousím na kteroukoli stránku, kde někdo píše o své cestě na 'smaragdový ostrov', tak se dozvídám, jak je to krásná země a jak jsou Irové milí lidé. A to je jen pár z aspektů, které mě tam lákají.

Dále je Irsko známé pro mnoho spisovatelů, herců (Liam Neeson, Pierce Brosnan), vědců či hudebníků, kteří se tam narodili. Co se týká hudby, je to rodná země mé milované skupiny Kodaline a skvělého zpěváka, který se jmenuje Bono Vox a Sinéad O'Connor. Ale jelikož se tu mám věnovat hlavně spisovatelům a knihám, tak za zmínku určitě stojí jména jako Oscar Wilde, George Bernard Shaw nebo Samuel Beckett.

Pro mě je Irsko zkrátka úžasné a rozhodně patří mezi ta místa, která jednou musím navštívit. 

Zdroj: www.weheartit.com

Zdroj: www.weheartit.com

Paříž, Francie

Tahle evropská metropole na seznamu rozhodně nemohla chybět. Je to místo spjaté s romantikou, kulinářstvím, módou a uměním obecně. Takže když chcete strávit ráno s makronkami, Tarte Tatin nebo éclair u šálku kávy, jít se podívat na Monu Lisu, stavit na módní přehlídce, a pak se vydat po stopách Ernesta Hemingwaye, je to pro Vás to pravé místo.

Já mám Paříž spjatou s Bídníky. Kdo by neznal příběh galejníka Jeana Valjeana, Cosetty a Maria Pontmercyho? Dál za návštěvu stojí Les Deux Magots, St. Germain café nebo Latinská čtvrť. A když se řekne, že některé místo v Paříži navštívil alespoň jednou Ernest Hemingway, tak tam musíme.

Pro spoustu lidí je to místo, které chtějí navštívit a prožít zde ty nejromantičtější chvíle života - jako například žádost o ruku. I když... Ne vždy to je tak, jak to vypadá.

Zdroj: www.weheartit.com

Zdroj: www.weheartit.com

Kodaň, Dánsko

Tak, a blížíme se ke konci. Kodaň je v rámci článku naší poslední zastávkou v Evropě. Nevím jak pro Vás, ale já měla tohle město vždy spojené s pohádkami. A se jménem Hans Christian Andersen. Jako malá jsem jeho pohádky milovala a přiznám se, že se k nim ráda vracím i teď. Rodiče jednou dokonce chtěli předat mou knížku s jeho pohádkami mladším generacím, ale to jsem nemohla dopustit. Sněhová královna, Křesadlo, Malenka, Statečný vojáček, nebo Malá mořská víla. Výčet Andersenových pohádek, které mi utkvěli v srdci by sice nebyl nekonečný, ale dlouhý určitě.

A když už jsme u těch pohádek, tak jednou z 'atrakcí', kterou byste měli v Kodani navštívit je socha Malé mořské víly. Dále však za návštěvu stojí i Královský palác Amelienborg slot nebo nová budova knihovny, která se nazývá Black Diamond.

Zdroj: www.weheartit.com

Zdroj: www.weheartit.com

Zdroj: www.weheartit.com

New York, USA

New York je jedním z mnoha míst mimo Evropu, kam bych alespoň jednou skutečně ráda zavítala. Je centrem kultury, módy, jídla, umění, výzkumu, financí i obchodu. Abych řekla pravdu, tak mám New York spojený více s hudbou a filmy, než s knihami. Když se vysloví New York, tak se mi hned vybaví jméno Billy Joel s jeho písní New York State Of Mind nebo úžasný Frank Sinatra. A když bude řeč o filmech, vybaví se mi adaptace slavné knihy Snídaně u Tiffanyho. Takže pokud jste film viděli a zamilovali jste si ho i s okouzlující Audrey Hepburn v hlavní roli, tak Vás určitě budou lákat místa, kde film natáčeli. 

Zdroj: www.weheartit.com

Zdroj: www.weheartit.com

Tak, a je tu konec! Doufám, že Vás článek nezklamal, a že se Vám tohle cestování alespoň trochu líbilo. Trefila jsem se do Vašeho vkusu? Která místa byste ostatním doporučili Vy?

Mějte se krásně!

Evča

Žádné komentáře:

Okomentovat